SKG                                                                      

Ottar S. Myrseth

lesund, 21. april 1998

 

KyrkjerŒdet v/underdirekt¿r Gerd Karin R¿s¾g

 

Ad: DIALOGM¯TE

 

Viser til brev av 27. mars og takkar for invitasjontil dialogm¿te den 20. mai.  Vistiller gjerne til ein slik samtale, men har nokre sp¿rsmŒl til programmet.

 

Det undrar oss for det fyrste at ingen somrepresenterer organisasjonane for kvinneprest-motstandarar er sette til Œinnleie om vŒr forstŒing av situasjonen. Dessutan ser det for oss ut til at det oppsette programmet kjem til Œende i eit blindspor.

 

Programmet gir inntrykk av at samtalen vesentleg vildreie seg om problem og utfordringar knytt til k¿yrereglane.  Dette er ikkje det temaet som idagengasjerer oss.  Vi har trong forheller Œ samtale om det som kan ligge under temaet "Œ leve i respekt forhverandre".  Det store sp¿rsmŒletfor vŒre prestar og teologiske kandidatar idag er korvidt Den norske kyrkja vilvise oss den same respekt som vert vist dei kvinnelege prestane.  VŒrt sp¿rsmŒl til Den norske kyrkjaidag er om ho ynskjer prestar av vŒr integritet eller ikkje.  Eg vil gjere greie for dette:

 

Etter den ordning som gjeld er det lik tilgang tilprestetensta for bŒde kvinner og menn. Eller for Œ bruke KyrkjerŒdet sine ord i h¿yringssvaret til Bispem¿te-utgreiinga"Kirkens enhet og troens fundamenter" (1997):

"I kvinneprestsp¿rsmŒlet finnes det i vŒr kirkebare Žn kirkeordning; nemlig den at kvinnelige prester har lik adgang som menntil prestestillinger i Den norske kirke. Det er like fullt en kjensgjerning at det fortsatt finnes to syn pŒdette i Den norske kirke. ... (SŒ vert k¿yrereglane nemnde). ...Disse kj¿rereglerhar imidlertid ikke

kirkerettslig bindende status og kvinneprestmotstandernemΠakseptere gjeldende kirkeordning."

 

Det er vanskeleg Œ kome forbi at dette inneber at detikkje er kyrkjerettsleg basis for 'respekt' for kvinneprestmotstandarar siovertyding i den kyrkjelege kvardag. VŒrt sp¿rsmŒl til dialogm¿tet er om der er vilje i kyrkja sine styrandeorgan til Œ vise oss den respekt at vŒre kandidatar kan bli ordinerte tilprestar med sin integritet intakt og at vi i framtida kan fŒ gjerepresteteneste og i praksis leve etter vŒr overtyding i embetssp¿rsmŒlet.  NŒr dei kvinnelege prestane fŒr nytefull respekt for si teneste, meiner vi den same rett skulle tilkome oss.

 

I dagens situasjon etterlyser vi kyrkjerettslegsikring for denne respekten.  Vihar ved fleire h¿ve etterlyst det , og s¾rleg gjennom den partssamansettekommisjonen under bispem¿tet for nokre Œr sidan har vi fremja

forslag om alternativt biskopeleg tilsyn forkvinneprestmotstandarar i bisped¿me med kvinneleg biskop.  Forslaget vart feia av banen av Bispem¿tet,og der har i ettertid ikkje blitt vist nokon vilje til Œ kome

oss i m¿te.

 

Spora frŒ vŒrt naboland i aust skr¾mer.  Her er situasjonen at teologiskekandidatar med vŒr overtyding ikkje kan bli ordinerte utan Œ kompromittere sinintegritet.  Heller ikkje kankvinneprestmotstandarar fŒ leiande

prestestillingar. Vegen til eit slikt yrkesforbod liggopen ogsŒ i vŒr kyrkje.

 

Dersom det ikkje vert sikra ein kyrkjerettsleg basissom legg grunnlaget for den nemnde 'respekt for hverandre', er det ikkjevanskeleg Œ tenkje seg at vegen er kort fyrst til yrkesforbodet og dinest til Œheresierkl¾re vŒrt

standpunkt. Dersom KyrkjerŒdet ikkje er interessert i Œ setje dette pŒ dagsorden, erder lite Œ snakke om.  DŒ kan vŒrtm¿te ikkje bli mykje meir enn ei tŒkelegging av ei sak som makt-instansane ikyrkja alt har avgjort.

 

Dette er det brennande sp¿rsmŒlet vi vil ha pŒdagsorden pŒ dialogm¿tet.  Vi im¿tesereit svar.

 

 

For SamrŒd pŒ Kirkens Grunn

 

 

Ottar S. Myrseth